Logo nedir? Lafız mealı olarak temel önlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak anlayışletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız mealının haricinde, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan can yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çalışmasını meydana getirecek can yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çalışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş alanı ile faaliyette kâin şirketler derunin henüz çok yeğleme edilebilir. Vahit bir sektörde etkinlik gösteren anlayışletmelerin çoğu kez logoları bölümü temaşa değer. Ancak ansızın fazla bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan gerçekten marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza sıhhatli adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çalışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayıcı anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, basit anlaşılır, hatırlanması basit, mümkün olduğunca azca skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çdenktaş baskı ve kesim tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya balaban zarar verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine akla yatkın olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçıkeşik gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran birlikte temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma derunin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı meal bakımında bu bilgi çok önemlidir.