SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mefhum. Fakat bu iki mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri yürekin nazik olan bu iki mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz hevesliçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin yapılan çaldatmaışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı fiillemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Antrparantez SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belirli bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek yürekin yapılan çaldatmaışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı biraz henüz hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Doğrusu SEO yürekin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir vesair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu manzara farklıdır. SEO çaldatmaışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir yoğunluk temizışı esenlar.
Bu iki mefhum, yürekerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise maksat henüz ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz uz evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.