Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaneşeliığı cemiyet içinde değeri olan , kapasite, şekil ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Yetişek; kişinin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değalışverişme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanımı binalabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin yalnızçlarına elverişli ) değalışverişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma göre;

· Yetişek bir vetiretir.

· Yetişek sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde değalışveriştirilmesi yalnızçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değalışverişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç esas öğesi vardır.

1. Lakinç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Yetişek yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamlık kültürler için özdeşdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme için kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre göre değalışverişebilir, ancak sürecin doğbirliı değalışverişmez.

Yetişek kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birhayli filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen ölçünlü tanımı şudur: Yetişek, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değalışverişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değalışverişikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Yetişek, ölümlü için yaşam boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere elverişli olabileceği üzere istenmedik yönde de vürutebilir. Yetişek sürecinin alışverişletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel de kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda maruz terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye sarhoş olmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belirli bir çekim ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise kendiliğinden vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir düzen olarak ele düzenındığında ise terbiye sisteminin üç esas ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Memba; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Müddetç; ekol içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, mezuniyet, test mealları üzere matlup davranış değalışverişiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.